LEÍRÁS
A hatalmas technológiai beruházások sorozata után az IRUM az iFOR kutatás-fejlesztési központja révén piacra dobta a legkedveltebb erdészeti csuklós traktor, a TAF 690-nek az új verzióját.
Az új modell, a TAF 690 S5 úgy a romániai, mint az európai és amerikai piacra van szánva. Új és sajátos kinézettel, újratervezett fülkével a kezelő lehető legjobb kényelmét szolgálja, de számos műszaki fejlesztést is tartalmaz.
Egy új, V szennyezettségi fokozatú, az előzőnél 40%-kal erősebb Perkins motorral val felszerelve, teljesen új váltó, a legjobb teljesítményű tengelyek, melyek a világ legismertebb géptípusain is megtalálhatóak, új kardánok és új osztómű jellemzik.
Mindez az elmúlt időszakban a termőterületen végrehajtott hatalmas beruházásoknak köszönhető. Több mint 7 000 000 eurót fektettünk be a berendezésekkel korszerűsítésébe, és ezek révén sikerült jelentősen növelnünk az alkatrészek termelékenységét és minőségét.
Ugyanakkor az új erdészeti gépek teljesítményének szintje lehetővé válik a világ néhány legnagyobb részegység-tervezési területén tevékenykedő partnerrel való együttműködésnek, valamint több mint 30 IRUM mérnök munkájának köszönhetően, akik újratervezték és tesztelték az összes új TAF 690 S5 alkatrészt.
A projekt kezdetétől fogva nagyon fontos cél volt a nagyon jó ár-érték arány megőrzése a vásárló számára, így nagy eredmény, hogy bár jelentősen javítottuk a gép teljesítményét, az üzemanyagfogyasztás hasonló az előző modelléhez.
A gép sikeresen megfelelt a különféle teszteken, mind a Dyno típusú motoron, mind a gépen. Ezt követte a hatékony erdei munkavégzés időszaka, az ország több területén, ahol több mint 1000 órát teljesített, a legkeményebb kitermelési körülmények között.
Az új TAF 690 S5 2021. október 1-jén, pénteken, az ASFOR által szervezett Erdészek Napja alkalmából került piacra. Az előrendeléseket novembertől lehet leadni, a sorozatgyártás pedig 2022 januárjában indul.
Műszaki leírás
MOTOR |
Típus |
TAF 690 S5 |
Motor |
Perkins, 4 hengeres, közös nyomócsöves turbó |
Károsanyag kibocsátás |
Stage 5 |
Teljesítmény |
100 kW (136 LE) / 2200 rpm |
Maximális nyomaték |
550 Nm / 1500 rpm |
Hengerűrtartalom |
3,6 l |
HIDRAULIKUS RENDSZER |
Szivattyúteljesítmény |
37,9 cm3 / fordulat |
Maximális nyomás |
210 bar |
Olajtartály kapacitása |
100 l |
CSÖRLŐ |
Standard |
IRUM, dupladobos levegős, 2×7 t |
Opcionális |
TCM, dupladobos hidraulikus, 2×14 t |
FÉKRENDSZER |
Üzemi fék |
többtárcsás olajban |
Biztonsági fék |
rugós (SAHR) |
FUTÓRENDSZER |
Csuklós jármű |
36° maximális elfordulási szöggel |
GUMIABRONCSOK |
Standard |
18.4×26 |
Opcionális |
23.1×26 |
HIDAK |
2 opció |
NAF 9,5 tonna bolygóműves váltóval |
Differenciál |
zárható |
Elülső híd |
oszcilláló kereten |
ELEKTROMOS RENDSZER |
Elektromos rendszer |
12V, 120A alternátor |
ESZKÖZÖK |
Fordulatmérő |
üzemóra számlálóval, hűtőfolyadék hőmérséklettel, tartály nyomásmérővel, visszajelző lámpákkal |
Másodlagos kijelző |
jármű légnyomásával, sebességváltó állapotával, motorterheléssel |
FELSZERELÉS |
Elülső penge |
alvázra szerelve |
Hátsó pajzs |
mobil |
Opcionális |
hátsó markoló |
KÜLÖNLEGES FELSZERELÉS |
Csörlő |
rádióvezérléssel |
Szorítókarmok |
az elülső pengéhez |
Kiegészítő munkafények |
igen |
Vonóhorog |
igen |
Fékrendszer |
pótkocsinak |
VÁLTÓ |
2 opció |
Allison 6+1 automata / Eaton 6+1 kézi |
Osztómű |
2 fokozatú (nagy/kicsi) |
MÉRETEK |
Hossz |
6000-6300 mm |
Szélesség |
2250-2750 mm |
Magasság |
2800-3000 mm |
Elülső konzol |
1580-2200 mm |
Frontális támadószög |
penege az alvázon 32,35° / penge a forgótengelyen 29,42° |
Hátsó konzol |
900-1200 mm |
Maximális indulási szög |
mobil pajzs 37,6° / rögzített pajzs 32,7° |
Hasmagasság |
400 mm (18.4/26) / 500 mm (23.1/263) |
Tengelytáv |
2930 mm |
Nyomtáv |
1950-2155 mm |
Alváz törése |
37,6° |
Minimális fordulási sugár (külső) |
5900 mm |
FÜLKE |
Felépítés |
gumiszerelésű, hangszigetelt |
Légkondicionálás |
igen |
Hitelesítések |
ROPS, OPS, FOPS |
Ülés |
légrugós, fűtött |
Fűtés |
igen |
Alblakok |
karcálló polikarbonát |
TÖMEG |
Saját tömeg (A jármű tömege közvetlenül összefügg a végső konfigurációval) |
8500-9300 kg |
Eloszlás a hidakon |
elől 5000-5500 kg / hátul 3500-4000 kg |
Maximális megengedett terhelés |
12000 kg |
Megengedett terhelés a hidakon |
elől 7000 kg / hátul 7000 kg |
Súlyelosztási korlátok a hidakon |
elől legalább 30% / hátul legalább 30% |
SEBESSÉG |
Maximális sebesség előre |
30 km/h |
Maximális sebesség hátra |
5 km/h |
TARTÁLYOK |
Üzemanyagtartály |
90 l |
AdBlue tartály |
19 l |