Leírás
Az európai szabványoknak megfelelő modern technológiák nyújtotta előnyöket kihasználva az IRUM TAF 2012 PowerShift típusú új erdőgazdasági traktora cégünk Kutatási- és Fejlesztési Központja által tervezett és megvalósított termék, mely nyugati elvárásoknak is megfelelő teljesítményt, hatékonyságot és kényelmet is biztosít a felhasználó részére. A nagyteljesítményű Perkins motor, a modern szervo rendszerű kormánymű vagy a versenyképes sebességváltó csupán néhány azok közül a kiemelkedő minőségi szintű elemek közül, melyeket az IRUM cég TAF 2012 PowerShift modelljébe beépítettek, átgondolva a 2010-es nagy előd minden rendszerét a hatékonyság és a kényelem javítása érdekében, melynek eredménye egy ténylegesen a kezelőre összpontosító szerkezet lett. Ez mit jelenthet az Ön számára? Ez sok műszaki és ergonómiai újítást és javítást jelent, melyek elsődleges szerepe a kezelőre nehezedő testi és szellemi feszültség által okozott terhelés lényeges csökkentése, melynek következtében – egy minden évszakban kényelmes munkavégzési hely kialakításának következményeként – a működtetés hatékonysága megnő.
Valószínűleg a gépezet legfontosabb alkatrészeként a traktor motorjának extrém munkakörülményekhez kell alkalmazkodnia, viszont megbízhatóságát meg kell őriznie, a könnyű karbantarthatóság és az ergonómia követelményeinek teljesítése mellett. Pontosan ezen okokból kifolyólag esett a döntés a PERKINS, a mezőgazdasági és ipari falhasználású dízelmotorok területének világszinten vezető társága által tanúsított megbízhatóságra, tapasztalatra és hozzáértésre. A 1204E-44TA motor modell, melyet a TAF 2012 PowerShift traktormodellnél használnak, a gyártó legfrissebb kínálatának részét képezi, 110 LE teljesítmény leadása mellett, az EU IIIB szakasz (és a EPA Tier 4 Interim, MLIT Step 4) károsanyag-kibocsátási szintekre előírt szabványoknak megfelelően működik. A motort egy négyfokozatú szinkronizált PowerShift sebességváltóval látták el. Ugyanakkor a berendezés hídjai olajteknőkbe merített többtárcsás fékekkel és differenciálzárral vannak ellátva, hidraulikus csörlője 2×8 tonnás, valamint mozgatható védőpajzzsal van felszerelve.
A kényelem és a kivételes felszereltség szintén a berendezés erős pontjai. A légpárnás, állítható, az ülőkén, valamint a szék hátán melegíthető vezetői üléstől kezdve, a rakomány állandó megfigyelését biztosító kamerával bezárólag, a TAF 2012 PowerShift traktor nemcsak a munkavégzés megkönnyítése által, hanem a vezető kényelméről való gondoskodást a kiváló hő- és hangszigeteléssel kiegészítve egy minden évszakban jól védett munkahelyet jelent. A berendezés fülkéje megfelel a ROPS, FOPS és OPS előírásoknak, továbbá rendkívül robusztus, 45°-ban előredönthető a nehezen hozzáférhető részeken történő munkálatok elvégzésének megkönnyítése érdekében, míg a vezérlőgombok elhelyezését az ergonómia növelésének céljából átgondolták. Még a kormány tengelye is állítható.
Az IRUM új TAF 2012 erdőgazdasági traktora egy romániai gyártmányú, de a nyugati teljesítményt nyújtó berendezés, mely legmodernebb technológiája, hatékonysága és a vezető számára nyújtott kényelem által emelkedik ki.
Műszaki leírás
A BERENDEZÉS MŰSZAKI TULAJDONSÁGAI |
Típus |
TAF 2012 PowerShift |
Teljesítményosztály |
közepes |
Motor |
Perkins 1204E-E44TA |
A motor teljesítménye |
82 kW (110 LE), 2200 ford./perc fordulatszámnál |
Motor maximális nyomatéka |
450Nm, 1400 ford./perc fordulatszámnál |
MÉRETEK |
Hosszúság |
6250 ± 50 mm |
Szélesség |
2770 ± 50 mm |
Magasság |
3000 ± 50 mm |
Nyomtáv |
2184 ± 50 mm |
Tengelytáv |
2830 ± 50 mm |
Szabad magasság |
450 ± 20 mm |
Tolóél szélessége |
2130 ± 50 mm |
Védőpajzs szélessége |
2370 ± 50 mm |
TÖMEGADATOK |
Tömeg (teljes felszereltség mellett) |
8400 kg (8700 kg)* |
Amelyből |
az első hídon |
4700 kg (4800 kg)* |
A hátsó hídon |
3700 kg (3900 kg)* |
Félig felfüggesztett teher maximális tömege |
5190 kg |
Maximális tömeg terheléssel együtt |
10 000 kg |
MŰKÖDÉSI TULAJDONSÁGOK |
Minimális elfordulási sugár (belső) |
2,9 m |
A futómű kormányzási szöge |
± 40° |
Vontató közepes vontatási sebessége |
|
0,62m/s 1400 ford/perc fordulatszámnál a 2. fokozatban |
|
1,12m/s 1400 ford/perc fordulatszámnál a 3. fokozatban |
A motor n=2200 ford/perc fordulatszámnál való maximális névleges sebessége |
(A számításokhoz az Rs = 0,714 m értéket használták) |
|
Lassú |
Gyors |
1. fokozat |
2,03 km/h |
3,40 km/h |
2. fokozat |
3,60 km/h |
6,30 km/h |
3. fokozat |
7,56 km/h |
13,20 km/h |
4. fokozat |
13,40 km/h |
23,40 km/h |
FÉKRENDSZER |
Üzemi fék |
több, olajba merített tárcsás, mindkét hídon |
Biztonsági fék |
rugók által működtetett mechanikus, az első hídra szerelve |
SEBESSÉGVÁLTÓ – JCB PS 750 2WD |
Kézi kapcsolású, 4 sebességfokozat és 1 tolató fokozat |
Áttételi arány: |
|
1. fokozat |
6,58 : 1 |
|
2. fokozat |
3,71 : 1 |
|
3. fokozat |
1,773 : 1 |
|
4. fokozat |
1,000 : 1 |
MEGHAJTÁS VÁLTÓ |
IRUM típusú – 2 fokozatú – kézi, fogaskerekekkel ellátva |
Erőátviteli arány: |
|
lassú |
1,92 : 1 |
|
gyors |
1,10 : 1 |
|
csörlő meghajtás |
0,85 : 1 |
HIDAK |
Differenciálmű-zárral és bolygóhajtásos reduktorral, IRU 01 és IRU 02 – NAF típusú |
Első tengely lengése |
± 12° |
Gallérok közti távolság |
2078 mm |
Maximális sztatikai terhelés |
140.000 N |
Teljes áttételi arány |
22,56 |
MEGHAJTÁSI RENDSZER |
4×4 kerék meghajtás 4 húzó kerék, egyenlő méretűek |
Gumiabroncsok |
23,1 – 26 |
külső átmérő |
1605 mm |
besajtolási mélység (szélessége) |
587 mm |
nyugalmi sugár |
714 mm |
CSÖRLŐ – UNIFOREST |
Típus |
2 x 85 H/Hpro – UNIFOREST |
Dobok száma |
2 |
A csörlő húzóereje |
85000 N |
Bemeneti forgatónyomaték |
1061 Nm |
Ø 16 átmérőjű kábel hosszúsága |
73 m |
Ø 14 átmérőjű kábel hosszúsága |
83 m |
Ø 13 átmérőjű kábel hosszúsága |
90 m |
Tápfeszültség |
12 V |
Vezérléshez szükséges nyomás |
110 – 150 bar |
CSÖRLŐ– TAJFUN |
Típus |
DVV 2×90 SK – TAJFUN |
Dobok száma |
2 |
A csörlő húzóereje |
90000 N |
Bemeneti forgatónyomaték |
973 Nm |
Ø 16 átmérőjű kábel hosszúsága |
70 m |
Ø 14 átmérőjű kábel hosszúsága |
96 m |
Ø 13 átmérőjű kábel hosszúsága |
– |
Tápfeszültség |
12 V |
Vezérléshez szükséges nyomás |
110 – 150 bar |
CSÖRLŐ – TCM |
Típus |
2 x 14 T – TCM |
Dobok száma |
2 |
A csörlő húzóereje |
140000 N |
Bemeneti forgatónyomaték |
1650 Nm |
Ø 16 átmérőjű kábel hosszúsága |
150 m |
Ø 14 átmérőjű kábel hosszúsága |
200 m |
Ø 13 átmérőjű kábel hosszúsága |
– |
Tápfeszültség |
12 V |
Vezérléshez szükséges nyomás |
110 – 150 bar |
HIDRAULIKAI RENDSZER |
ERŐ ÉS KORMÁNYZÁS |
Olajtartály |
űrtartalom: 85 l |
Hidraulikus pumpa hozama |
32,7 cm3 / ford |
Nyomás |
100 – 180 bar |
Hidraulikus hengerek |
tolóél mozgatása |
Ø 100 x 380 |
|
mozgatható védőpajzs működtetése |
Ø 100 x 380; (Ø 63 x 720)* |
|
kormánymű hajtása |
Ø 63 x 400 |
Szervokormány |
500 cm3 / ford. – Danfoss |
A FÉKEZÉSI ÉS IRÁNYÍTÁSI HIDRAULIKAI RENDSZER |
Pumpa hozama |
8 cm3 / ford |
Vezérlőrendszer működtetéséhez szükséges nyomás |
30 bar |
PresiFékrendszer működtetéséhez szükséges nyomásune circuitul de frână |
160 bar |
HÁTSÓ VÉDŐ PAJZS |
Mobil, két változatban: |
irányítható görgőkkel |
|
függőleges irányú, fix állású görgőkkel * |
VEZETŐFÜLKE |
Ergonomikus, dönthető, engedélyezett: ROPS, FOPS és OPS standardok szerint, a 2006/42/EK sz. Rendelettel összhangba hozott ISO 11850: 2011 szabvány követelményeinek megfelelően |
* A fix görgőkkel ellátott függőleges pajzzsal felszerelt TAF 2012 gépekre vonatkozik